Direktlänk till inlägg 9 november 2008

Produktiv i helgen

Av heidi - 9 november 2008 17:11

Ja så er helgen på hell og mandagen er snart rett rund hjørnet. Ny uke og nye muligheter!


Jeg har vært litt produktiv i helgen, striket litt til meg sjøl. Votter og et slags skjerf i kaktus eller baktus stilen. Her ikke helt sikker på hva som er hvem av disse skjerfene.


Skjerfet ble ganske fint, strikket i et gan som heter ELFIN. 90 % polyester og 10 % mohair. Trodde ikke dette garnet skulle være noe særlig å strikke av, for jeg kjente jo at det var mykt og godt da jeg kjøpte det hos Maud.


Her kan dere jo se resultatet.


Garnet og den lille katte nålen er kjøp da jeg var på Gardermoen treffet.

Den rette fargen er den som vises på det site bilde.


Og så skulle jeg strikke meg et par votter, for de jeg har begynner å bli slitte.


Strikke votter er ikke min store greie. Men jeg var inne på Bente sin blogg. Og der fant jeg noen flotte votter i BRIS og en oppskrift.

Så da var det jo bare å finne frem ganet Bris og begynne å strikke. For en gang skyld synes jeg det var greit å strikke votter, men de ble ganske store. De var t.o.m så store at gubben synes de var for store til han.


Tanken min var jo at det er litt ull i BRIS (50 % ull, 50 % soya) og da kunne jeg jo prøve å vaske de litt.


Fra tanke til handling var ikke lang. Inn i vaskemaskinen på 40 grader fin vask. Denne vasken er veldig skånsom. Så jeg tenkte at det gikk fint.


Ut kom det et par knøtt små votter. Prøve å dra litt i dem, men nei. Så under vann igjen med balsam i. Hjalp litt men de kommer ikke til å passe til meg. Kanskje en 5 åring kan bruke de.

 

Jeg fikk min sønn til å hjelpe meg å dra i votten også, for han er en del sterkere en meg.


Så for dem som har strikket noe i Bris, vær obs på at dette tover noe helt utrolig!


Her er resultatet.

  Etter jeg har strekt de.


 


 
 
mimouna

mimouna

9 november 2008 18:41

Sjalet ditt ser deilig ut, nydelige farger. Synd med vottene, men kanskje et barn blir glad for dem. De er sikkert varme og gode nå. Egentlig utrolig at det garnt tover så voldsomt når det bare er halvparten ull.

http://mimounashobby.sprayblogg.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heidi - 11 februari 2009 20:03

Alt tar slutt også denne bloggen har tatt slutt, men fortvil ikke jeg finne på denne bloggen nå.   Under samme navn som her, Kattemors kosekrok ...

Av heidi - 31 januari 2009 02:19

Tiden flyr og den står ikke stille, og ett nytt år har gått og en helt måned av det nye året har forsvunnet.   Men min tid har ikke rekket til. Min mor har vært syk og jeg har kjørt henne til forskjellige leger, men nå er det under kontroll o...

Av heidi - 31 december 2008 14:42

#Takk for at du er den du er, du er meg en venn for livet.# Denne sendes til jeg tilbake til Fjellrosa for hun er en slik venn. Videre sendes denne til Christinepusen – Bente sin – Garn, Te & Sjokolade- Mimounas ...

Av heidi - 27 december 2008 14:07

Her kan dere se hva jeg har fått i julegaver fra mine forskjellige venner på formummende som jeg er med på.   Dette har jeg fått fra min hemmelige venn på KATTEPRAT.   Dette er fra HØNSEGÅRDEN   Og så mangler jeg en julegave som ikke ...

Av heidi - 26 december 2008 13:46

Min første tunika på strikkemaskin med slede for å strikke hullmønster. Synnes jeg kan skryte av min eget design. Denne er det ingen som har maken til. Tunikaen er strikket i SANDNES GARN, LANETT. Meget godt egnet garn på finstrikkeren som jeg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards