Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Som tiden flyr....

Av heidi - 31 januari 2009 02:19

Tiden flyr og den står ikke stille, og ett nytt år har gått og en helt måned av det nye året har forsvunnet.


Men min tid har ikke rekket til. Min mor har vært syk og jeg har kjørt henne til forskjellige leger, men nå er det under kontroll og det går bra med henne. Sjøl har jeg ikke følt meg helt bra og samtidig har vi pusset opp her hjemme.


Vi har malt stua, spiserummet og kjøkkenet. Malt skapene på kjøkkenet og byttet ny benkeplate og ny vask. I det hele så ble det bra, men fy for en jobb.


Jeg har fått sydd nytt trekk på benken i spiserummet og nye gardiner. I et stoff fra Ikea, som egentlig ble solgt som julestoff, men passer perfekt her hjemme. Og spesielt siden det ikke er direkte julestoff med nisser og dumppapper på.

 

Gardinen ble til av den siste resten jeg hadde, med en heklet kappe som jeg har fått av min søster for mange år siden, men ikke funnet ut hva jeg riktig skulle bruke den til siden den var så kort. Men på disse gardinene passet den perfekt og gjorde det slik at gardinene ble lange nok.

 Beklager de odde sideopphengene, men jeg finner ikke igen de to jeg har kjøpt.

Og så har jeg faktisk vært flink og strikket to par sokker. I et raggegarn til min mann str. 46 og ett par som min venninne fikk i str. 39. Strikket i Viking sokkegarn.

 

De andre sokkene er tatt med mobilkamra, så det er dårlig kvalitet, men her er det strikket 2 vr.,3 r.,2 vr.,6 m.til flette osv.

 

 Begge sokkene er strikket med timeglasshel. Og slik ser den ut.

 


Og så har jeg strikket to halser, den hvite har min mann fått og den andre vare en jeg fant på Drops sine oppskriftsider, men likte ikke halsen, den ble liksom ikke noe god å ha på.


 Og så denne som ikke ble noe fin.


Og så må jeg jo vise fren en vennegave fra Hønsegården. To flotte garnnøster med sokkegarn og mønster.

 
 
Tove

Tove

31 januari 2009 16:14

Så mye flott du har laget! Ser ut som pus er veldig fornøyd med benken! :-)

http://tovestingogtang.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heidi - 11 februari 2009 20:03

Alt tar slutt også denne bloggen har tatt slutt, men fortvil ikke jeg finne på denne bloggen nå.   Under samme navn som her, Kattemors kosekrok ...

Av heidi - 31 december 2008 14:42

#Takk for at du er den du er, du er meg en venn for livet.# Denne sendes til jeg tilbake til Fjellrosa for hun er en slik venn. Videre sendes denne til Christinepusen – Bente sin – Garn, Te & Sjokolade- Mimounas ...

Av heidi - 27 december 2008 14:07

Her kan dere se hva jeg har fått i julegaver fra mine forskjellige venner på formummende som jeg er med på.   Dette har jeg fått fra min hemmelige venn på KATTEPRAT.   Dette er fra HØNSEGÅRDEN   Og så mangler jeg en julegave som ikke ...

Av heidi - 26 december 2008 13:46

Min første tunika på strikkemaskin med slede for å strikke hullmønster. Synnes jeg kan skryte av min eget design. Denne er det ingen som har maken til. Tunikaen er strikket i SANDNES GARN, LANETT. Meget godt egnet garn på finstrikkeren som jeg ...

Av heidi - 17 december 2008 16:43

Denne awarden har jeg fått av søte Fjellrosa og jeg ble kjempeglad. Alltid like koselig og bli satt pris på.. Tusen takk til deg :-) "Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET- nærhet i rom, tid og forholderne er usedvanlig sjarmerend...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards