Direktlänk till inlägg 18 mars 2007

OSKAR

Av heidi - 18 mars 2007 18:00

Våres eldste katt ble syk på fredagskvelden 09.03.07 Men ikke mere en at vi så han ikke hadde det bra og vanskelig for å komme på do for å bæsje.

Mandag dro vi til veterinæren og fikk medisiner og var fule hav håp. Men denne gangen var ikke håpet som men, men noe annet.

Vi fikk 13 flotte år med Oskar.Oskar var en ekte Norsk Skogkatt Han kom til oss 12.03.94 og døde 15.03.07 så han ble 13 år og 3 mnd. For han er en liten førjulsgave, født 23.12.93

Her er et bilde som ble laget til meg. Og et dikt som vi også fikk.

Når du mister en venn

Jeg stryker over din gylne pels,
men halen din slår ikke mer.
Øynene dine er lukket igjen
over øyne som ikke ser.
Ditt gylne hjerte har sluttet å slå -
aldri mer løpe, hopp, gå-
Alt er slutt....., det er over nå.

Jeg legger hodet mitt ned mot ditt,
og tårene drypper som blod.
Aldri mer skal det bli som før-
aldri mer " oss to ".
Som isende kulde inni meg
kjenner jeg noe dør med deg.

Jeg må reise meg, sier de,- jeg går mot en dør
Der ute går livet videre som før-.
Jeg snur meg - du ligger så livløs og stille.
Du kan ikke komme, selv om du ville-.
Skriket vil ut, men jeg lukker min munn-.

Når du mister en venn

Jeg stryker over din gylne pels,
men halen din slår ikke mer.
Øynene dine er lukket igjen
over øyne som ikke ser.
Ditt gylne hjerte har sluttet å slå -
aldri mer løpe, hopp, gå-
Alt er slutt....., det er over nå.

Jeg legger hodet mitt ned mot ditt,
og tårene drypper som blod.
Aldri mer skal det bli som før-
aldri mer " oss to ".
Som isende kulde inni meg
kjenner jeg noe dør med deg.

Jeg må reise meg, sier de,- jeg går mot en dør
Der ute går livet videre som før-.
Jeg snur meg - du ligger så livløs og stille.
Du kan ikke komme, selv om du ville-.
Skriket vil ut, men jeg lukker min munn-.

*Hvem var det som sa " Bare en katt".......*

 
 
Monica Therese

Monica Therese

19 mars 2007 19:50

kondolerer så mye,det er alltid trist når en mister en venn.

http://www.mrsknittykitty.blogspot.com

 
Gitte B

Gitte B

23 mars 2007 12:40

Så trist! Og sikke et flot digt. Jeg føler virkelig med dig - har selv mistet 2 katte i år, og det er svært.
KH Gitte B

http://www.hotneedles.com

 
Ingen bild

Misse

31 mars 2007 18:31

Visst är det tråkigt när man mister en vän som katten. Jag vet för jag miste min katt för något år sedan. Men vem vet, min katt Misse kanske träffar din katt och sedan har de det kanske mysigt i katthimlen tillsammans. Vi hoppas på det i alla fall så kanske vi mår litet bättre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heidi - 11 februari 2009 20:03

Alt tar slutt også denne bloggen har tatt slutt, men fortvil ikke jeg finne på denne bloggen nå.   Under samme navn som her, Kattemors kosekrok ...

Av heidi - 31 januari 2009 02:19

Tiden flyr og den står ikke stille, og ett nytt år har gått og en helt måned av det nye året har forsvunnet.   Men min tid har ikke rekket til. Min mor har vært syk og jeg har kjørt henne til forskjellige leger, men nå er det under kontroll o...

Av heidi - 31 december 2008 14:42

#Takk for at du er den du er, du er meg en venn for livet.# Denne sendes til jeg tilbake til Fjellrosa for hun er en slik venn. Videre sendes denne til Christinepusen – Bente sin – Garn, Te & Sjokolade- Mimounas ...

Av heidi - 27 december 2008 14:07

Her kan dere se hva jeg har fått i julegaver fra mine forskjellige venner på formummende som jeg er med på.   Dette har jeg fått fra min hemmelige venn på KATTEPRAT.   Dette er fra HØNSEGÅRDEN   Og så mangler jeg en julegave som ikke ...

Av heidi - 26 december 2008 13:46

Min første tunika på strikkemaskin med slede for å strikke hullmønster. Synnes jeg kan skryte av min eget design. Denne er det ingen som har maken til. Tunikaen er strikket i SANDNES GARN, LANETT. Meget godt egnet garn på finstrikkeren som jeg ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards